Una incidència en el sistema de cribratge massiu d’Actua Tech envia el mateix missatge fins a 12 vegades

Molts dels ciutadans que fa uns dies es van sotmetre a la segona

Molts dels ciutadans que fa uns dies es van sotmetre a la segona prova del test de coronavirus han rebut aquest dilluns el resultat final. El problema ha estat quan, una vegada han tingut la confirmació sobre el seu estat de salut, han tornat a rebre el mateix missatge fins a una dotzena de vegades.

El director d'Actua Tech i màxim responsable de l'organització logística del cribratge poblacional, Marc Pons, ha admès que "el servidor ha caigut al migdia i durant tres hores ha provocat aquest error en el sistema, fent que el mateix missatge s'enviés repetidament a la persona que el rebia".

Segons Pons, "un operatiu d'aquesta magnitud pot fallar després de tants dies funcionant. Hem hagut d'apagar el servidor i reiniciar-lo per solucionar la situació". La incidència només ha afectat les persones que havien de rebre aquest dilluns el missatge. De mitjana, un miler de ciutadans han anat rebent els seus resultats diàriament.

Per la seva banda, Andorra Telecom ha confirmat que malgrat ser una qüestió telefònica, és Actua l'únic responsable de l'enviament d'aquests missatges.

Informa/fotografia: Agència ANA

Comparteix:

L'escola bressol comunal d'Encamp reobre amb dos infants Salut preveu diagnosticar més d'un centenar de positius de la Covid-19 amb els tests