Jaume Bonell celebra l'impuls al transport públic amb la nova concessió i reivindica un canvi de mentalitat

www.andorradifusio.ad

Per al director del Centre Nacional del Trànsit, la nova concessió d'autobusos ha de permetre complementar un pla nacional de mobilitat enllestit i pendent de presentació. Al programa '"Ara i aquí", Jaume Bonell ha defensat un altre tipus de transport, que passaria per un canvi de model i de mentalitat. 

Bonell ha tornat a defensar que Andorra necessita un altre tipus de mobilitat, ja prevista en el nou pla que espera poder desenvolupar.

Reitera la necessitat de deixar de banda el vehicle particular i optar per altres modalitats com la de compartir cotxe o per desplaçaments a peu quan les distàncies són curtes.

També defensa el transport públic i creu que la concessió aprovada dilluns ampliarà el ventall de possibilitats i d'usuaris del servei. Opina que "marcarà un abans i un després" i demana "no oblidar d'on venim i on som avui". "El Govern ha donat un impuls important al transport públic que donarà els seus fruits", manifesta.

El trànsit a les fronteres

Bonell ha defensat la feina feta quant al trànsit en dies de molta afluència, sobretot a les fronteres. Diu que les converses amb els cossos especials espanyols i catalans han permès sempre que s'ha pogut obrir dues vies a la frontera.

Malgrat tot, creu que el problema principal és que la N-145 té una capacitat reduïda d'absorció del trànsit. Bonell indica que les dues vies del costat andorrà permeten absorbir 2.000 vehicles l'hora i que la via d'accés a la Seu només 1.000. Per tant, pensa que la solució hauria de passar per una ampliació de la via.

Escolta l'entrevista completa al cap d'àrea de Mobilitat, Jaume Bonell, a l'Ara i Aquí:

Informa: Anna Pifarré
Imatge: Albert Refart

Comparteix:

López: "Els qui van votar d'Acord no ho van fer perquè els seus vots servissin per a donar suport a DA" Agustí Pàniker parla de l'espiritualitat i les creences mexicanes a l'Era d'Ordino