Malestar entre restauradors i locals d'oci nocturn per les noves multes contra el soroll

www.andorradifusio.ad

Els locals de restauració i oci nocturn veuen complicada l´aplicació de la nova llei d´ordre públic. Consideren les multes desproporcionades i denuncien que s´està culpant els locals de les actuacions dels clients. Defensen que l´entesa i arribar a consensos amb els veïns és la millor solució per a la continuitat del negoci i per al barri.

La nova llei d´ordre públic impulsada pel Govern estableix que els establiments de restauració i oci nocturn han de vetllar perquè el soroll dels seus establiments no transcendeixi a l´exterior i han d´evitar que els seus clients destorbin el descans dels veïns. Les multes poden oscil·lar entre 200 i 500 euros. Unes sancions que han estat mal rebudes pels locals nocturns.

En primer lloc, els locals creuen que s´ha d´aclarir si les multes a l´establiment són per a cada persona que fa soroll. Si es així, consideren que pot ser molt perjudicial per als seus negocis. "Si són 200 euros per cada persona que està parlant, els paga la persona o els he de pagar jo? Si tinc 10 persones, he de pagar 2.000 euros?", planteja Borja Urbiola, el propietari del bar "l'Alternativa". Un argument que comparteix el propietari del "Harlem", Josu Adánez. Manifesta que "cinc persones poden provocar una multa de 1.500 euros, i 1.500 euros en la meva facturació són quatre o cinc dies de feina".

Per altra banda, consideren que és molt difícil d´acomplir-la. Tant pel que fa al soroll, com pel punt que estableix el control de consum de drogues tòxiques. "És complicat, de vegades, i molt violent dir alguna cosa als clients perquè mai saps què estan fent o què poden fer", declara Sergi Giné, d'Eivissa Experience.

Els propietaris aposten perquè les institucions afavoreixin és la convivència i el consens amb els veïns a través de campanyes de conscienciació, que alguns d'ells ja estan duent a terme. Urdiola explica com anteriorment ha tingut problemes amb els veïns, "però ha estat qüestió de parlar amb ells i amb els clients". "Tinc uns rètols a la terrassa en què es demana respectar el descans dels veïns", afegeix. Adánez considera que "els veïns tenen tot el dret a descansar i els locals a fer negoci" i veu "molt més positiu", per tant, "reforçar una bona entesa" entre les parts.

Informa: Laia Ferré Marot
Imatge: Enric Fernández

Comparteix:

Torreño sobre la situació de Grandvalira: "Encara es pot revertir la situació" Saboya exposa al Consell el projecte per garantir el finançament de la Cambra de Comerç