La nova concessionària del transport sanitari no medicalitzat disposarà d'onze ambulàncies noves i tres bases d'operacions

www.andorradifusio.ad

Les noves ambulàncies encarregades del transport sanitari no medicalitzat han d'estar operatives a meitat del mes de maig. Ambulàncies del Pirineu cedirà el testimoni definitivament a una unió d'empreses temporal, liderada per Ambulàncies Carlemany, que s'ha quedat la concessió després de la renúncia de la guanyadora del concurs.  

La nova concessionària del transport sanitari no medicalitzat, l'UTE formada per Ambulàncies Valira, Ambulàncies Carlemany i l'espanyola Egara, treballa per tenir-ho tot a punt. Té 140 dies des de la data d'adjudicació.

La renúncia de l'UTE formada per Servei d'Assistència Sanitària i l'espanyola Servicios Sociosanitarios Generales va agafar per sorpresa els nous concessionaris, que defensen la fortalesa del seu projecte, validat pel SAAS.

El soci i director d'Ambulàncies Carlemany, Àlex Ballestà, explica que va ser en tot l'aspecte tècnic on van tenir els millors resultats. Defensa que "és un projecte molt sòlid, fet amb cara i ulls per millorar el servei".

La concessionària ha d'enllestir el projecte abans de mitjan maig. Inclou onze ambulàncies noves, amb vehicles 4x4, i tres bases d'operacions, una a cada vall, i l'altra al SAAS. L'UTE no descarta contractar més personal, a banda dels 25 professionals que ha d'assumir, segons el plec de bases. Ballestà assegura que "la plantilla ja està muntada amb aquests 25 treballadors, que ja tenen experiència i saben com funciona, no es parteix de zero".

La inversió és important. Supera el milió d'euros, que l'UTE espera recuperar amb el temps. La concessió és per quatre anys, prorrogable anualment, previ acord del consell directiu del SAAS.

Informa: Sergi Cano
Imatges: Pere Besolí

Comparteix:

Javi Sancho portarà al Claror l'espectacle 'Del deporte también se sale' La CASS no preveu una càrrega extra per la gestió automàtica de les baixes per la Covid-19