La nova defensora de l'afiliat vol una CASS amb menys burocràcia i més empatia

www.andorradifusio.ad

Millorar el tracte als afiliats i evitar la burocratització del sistema són dos dels objectius que es marca la nova defensora de l'afiliat de la CASS. Judith Silvestre destaca que els informes de la seva predecessora deixen clar que la major part de les queixes es podrien resoldre en el mateix moment amb la informació adequada.

La nova defensora de l'afiliat creu que la CASS ha ser més accessible i evitar la burocràcia que a vegades genera desinformació i tràmits excessius per qüestions que es podrien resoldre en el mateix moment.

Destaca que en els informes elaborats per la seva predecessora, Carme Moles, ja es posa de manifest que aquest tipus de situacions deriven en malentesos que posteriorment es converteixen en queixes. "El més important seria lluitar perquè la CASS fos accessible i realment estigués al costat dels ciutadans i intentar fer tots els tràmits més fàcils", ja que "de vegades són difícils d'entendre pels afiliats", manifesta Judith Silvestre.

Una de les queixes que més es repeteix des de fa anys és pel tracte dels serveis mèdics als afiliats. Sobretot pel departament d'inspecció mèdica, que s'encarrega de valorar les baixes laborals.

Aquest és un dels aspectes, que segons la nova defensora de l'afiliat, s'ha de millorar, no només donant més informació sinó amb "un tracte empàtic i una comunicació activa entre les parts".

L'any 2018 es va crear la figura del defensor de l'afiliat, que s'encarrega d'analitzar les queixes d'assegurats, empresaris, prestadors de serveis i empleats. Altres qüestions que destaquen entre les reclamacions són per les despeses no reemborsades i per l'import de les pensions.

Informa: Joan A. Sarmiento
Imatges: Nil Forcada

Comparteix:

Un estudi de la UB descobreix noves interpretacions dels frescos de Sant Miquel d'Engolasters S'amplia l'aforament a bodes, batejos i comunions