Les noves tecnologies permeten analitzar el turisme i millorar els serveis, però no substitueixen les vivències en primera persona 

Les noves tecnologies com el big data o la realitat virtual s&oac

Les noves tecnologies com el big data o la realitat virtual són clau per analitzar els interessos dels visitants i afinar els serveis que pot oferir el país. Tot i aportar millores, experts que han participat en l'XI Congrés mundial de turisme de neu i de muntanya han conclòs, però, que l'experiència presencial i emocional mai podrà ser substituïda. Aquests instruments també permetran acabar de recuperar l'activitat turística que ha quedat molt tocada per la pandèmia. 

Wi-Fi, mòbils i les cerques a internet dels turistes donen un gran volum d'informació que es fa servir per estudiar les seves preferències i perfilar l'oferta que se'ls dona. Una línia de treball que es vehicula a través del big data. 

Precisament aquest dimecres a la tarda s'ha parlat de la possibilitat de crear experiències digitals que poden generar un plus de qualitat en l'estada del visitant. Tot i aquest gran ventall d'oportunitats que ofereixen les noves tecnologies, s'ha conclòs que el turisme sempre requerirà d'una vivència personal. 

La jornada d'avui s'ha tancat amb els resultats de l'informe sobre turisme de muntanya sostenible de l'Organització Mundial del Turisme i de l'Organització de les Nacions Unides per a l'Agricultura i l'Alimentació.

Destaca la necessitat de protegir la natura i frenar l'impacte del canvi climàtic, limitar l'explotació de l'entorn i escoltar i crear sinergies amb les comunitats locals. 

Informa: Laura Cugat - Rosa Alberch 
Imatges: Desirée Sala 

Comparteix:

 El PS proposa que els canvis dels aparcaments de les estacions siguin autoritzats pels comuns El preu de les formacions reglades a l'UdA es congela per al curs vinent