El professorat afronta els nous reptes educatius en el seminari per a docents de la Universitat d'Andorra

www.andorradifusio.ad

La Universitat d'Andorra ha organitzat la cinquena edició del seminari de docència universitària, adreçat al professorat del centre. S'emmarca en la voluntat de millorar certs aspectes i afrontar nous reptes de la docència.

La realitat reclama un nou tipus de model educatiu, menys teòric i més encaminat a potenciar les competències dels alumnes. Aquest és un dels objectius que persegueixen jornades com les d'aquest dijous, emmarcades en el calendari d'activitats que durant el curs organitza l'UdA adreçades al professorat.

La professora de la Universitat d'Andorra, Alexandra Saz, posa en relleu com a la UdA es treballa amb un model "basat totalment en competències".

Un dels aspectes tractats incidia en els problemes i les solucions sobre l'escriptura acadèmica dels alumnes. Tema recurrent quan s'estableix el debat sobre les mancances dels alumnes que accedeixen a la universitat.

Segons Daniel Cassany, professor d'anàlisi del discurs en català de la Universitat Pompeu i Fabra, les dificultats dels alumnes són generals i en absolut exclusives del sistema educatiu andorrà. En tot cas, creu que ara els joves escriuen més que mai, però amb llenguatges diferents.

La jornada, en què han participat una quarantena de docents, ha continuat amb taules rodones sobre les estades formatives a la Universitat d'Andorra i la participació dels estudiants en la vida universitària.

Informa: Joan A. Sarmiento
Imatges: Sergi Linares

Comparteix:

El nou Prat del Colat estarà enllestit a la primavera Obre el període d'inscripcions al Festival Ull Nu més artístic i multidisciplinar