Roig: "Per cada euro que invertim en la festa major hi ha un retorn d'entre cinc i sis"

www.andorradifusio.ad

Les inversions públiques en esdeveniments socials i culturals tenen una repercussió que va més enllà de l'aspecte lúdic. Des del comú de Sant Julià es calcula que el retorn econòmic de les inversions en aquest aspecte com a mínim triplica els diners invertits.

La festa major laurediana és una de les cites amb més repercussió social de la parròquia. El comú ha destinat uns 180.000 euros a l´organització i més enllà de ser una de les festes majors amb més caliu del país, també significa un incentiu imprescindible per dinamitzar sectors com el comerç o la restauració.

El comú fa un seguiment del retorn aproximat dels diners destinats als esdeveniments que organitza i en aquest cas la festa major és, amb diferència, el que aporta més riquesa. El conseller de Cultura, Josep Roig, afirma que "per cada euro que hi invertim, hi ha un retorn d'entre 5 i 6".

Les inversions no es poden quantificar únicament pel cost econòmic, ja que indirectament generen riquesa a la parròquia, un retorn que no sempre és tan espectacular com en el cas de la festa major. Si es valoren altres esdeveniments comunals, com la fira medieval, la mitjana se situaria entre 3 i 6 euros de retorn per cada euro invertit. Per aquest motiu des del comú es continuarà apostan per un calendari d'activitats dinàmic i amb propostes diverses.

Informa: Joan A. Sarmiento

Comparteix:

Rodríguez Areny estrena imatge del nou curtmetratge mentre "Wolves" corona els cinc continents Educació rep 4.600 demandes de transport escolar i justifica el canvi d'itineraris