Sasplugas adverteix dels perills de les rotondes petites i creu que cal millorar la qualitat dels conductors

www.andorradifusio.ad

Més de la meitat dels punts negres a Andorra s'identifiquen a les rotondes. El secretari general de l'ACA diu que la decisió d'instal·lar un punt rodó ha de ser molt meditada. Ho ha dit aquest dilluns a l'"Obert per vacances", on ha recordat que cal treballar per tenir conductors de millor qualitat i millorar els processos perquè els conductors obtinguin el rebut de l'assegurança.

Aquest dimarts el cònsol major d'Ordino demanava una rotonda com a solució a un punt negre ja identificat per l'informe de mobilitat de l'Automòbil Club d'Andorra a la carretera general 3. A l'"Obert per vacances" Toni Sasplugas ha dit que el punt on aquest dilluns hi ha hagut l'accident mortal ja es va identificar fa quatre anys i es va solucionar amb l'eliminació de carrils ràpids però alerta sobre la rotonda com a mesura per reduir la velocitat. “Instal·lar una rotonda és una decisió molt meditada, perquè el 60% dels punts negres de les carreteres d’Andorra són identificats en les rotondes. Les rotondes d’Andorra són extremadament petites i curtes de radi i és aquí on es fa extremadament complicat entendre el mecanisme de la rotonda", detalla el secretari general de l'ACA.

Sasplugas diu que per rebaixar la sinistralitat i les sancions cal treballar per tenir conductors de millor qualitat a les carreteres. Actua amb el patró de comportament dels conductors, Mobilitat amb la direcció del trànsit i la policia amb les campanyes de controls són fonts d'informació per fer millores.

En aquest sentit, Sasplugas creu que cal modernitzar l'obtenció del rebut de l'assegurança. L'informe IMACA recull que 602 conductors no el portaven en el moment d'un control. "El tema del rebut de l’assegurança a França és una enganxina al parabrisa i aviat està fet. Aquí quan vas a la ITV has de portar l’assegurança, per tant, l’identificatiu de la ITV ja t’hauria d’identificar com a que ja tens l’assegurança. Ja està feta la comprovació. Hem de revisar aquests processos. Que aparegui informàticament, al telèfon o que se’t descarregui un SMS. Al final hem de fer passos per modernitzar i al conductor fer-li les coses més fàcils", ha insistit.

Zero Accidents és la campanya encetada per Mobilitat, un objectiu que demana la implicació del que hauria de ser el primer interessat, el que va al voltant.

Informa: Rosa Alberch
Imatges: Àlex Soldevila
Locució: Oliver Jaén

 

Comparteix:

El forfet de les Valls del Nord s'encareix més d'un 12% i el de Grandvalira inclourà Ordino-Arcalís Programa variat a les segones Jornades d'orgue ibèric