ATV En Directe

Obrir en una altra finestra

Canal web: la programació alternativa d'Andorra Difusió

Obrir en una altra finestra

Turisme celebra les bones xifres del Cirque i busca propostes per a la temporada baixa

www.andorradifusio.ad

La continuïtat del Cirque du Soleil al juliol es sabrà a l'octubre. No es descarta una alternativa, tenint en compte que s'ha de buscar un relleu al Parc Central. Aquest dijous s'han presentat les dades de l'últim espectacle, "Rebel". Malgrat que són positives, el ministeri de Turisme podria estar buscant alternatives amb una proposta cultural que fos un pol d'atracció en una època fins ara oblidada, la que segueix la temporada d'esquí.

Les dades de Rebel són clares: 103.000 espectadors. El retorn és de més de 20 milions d'euros i la nota de l'espectacle un 8,6. A això s'hi sumen dades de pernoctacions i ocupació de l'aforament.

El que es valora és que ha augmentat la despesa per dia i el percentatge de gent que tornaria. "El 78% de les persones que han vingut a veure el Cirque diuen que el motiu principal per venir a Andorra és això. Han gastat 122 euros al dia (de mitjana), més que l'any passat, que eren 117 euros amb una estada mitjana de 2,3 nits. L'ocupació de l'aforament de l'espectacle ha estat del 97% i valoren l'espectacle amb un 8,6. El 93% diu que segur o probablement recomanarien o vindrien una altra vegada a veure l'espectacle del Cirque a Andorra. Aquestes xifres són molt bones", celebra el gerent d'Andorra Turisme, Batim Budzaku.

La continuïtat del Cirque dependrà de les negociacions amb la companyia canadenca que s'han de tancar en el proper mes i la ubicació alternativa al Parc Central del qual ja no es disposarà al 2020. La companyia canadenca que va començar amb una història sobre Andorra amb Scalada ha proposat diversos formats d'espectacle fins a Diva o l'últim Rebel que han resultat molt ben valorats.

Ara però es planteja un nou horitzó a treballar amb el sector privat i buscar formules en altres èpoques en què s'acusa falta de turisme, com després de l'esquí. "En comptes de posicionar dues èpoques en què tenim l'oferta turística més aferrada, el Shopping Festival i l'estiu amb el Cirque, potser plantejar quatre ofertes turístiques, sense desmerèixer una a favor de l'altra", proposa la ministra Verònica Canals.

El que és clar és que el sector privat es vol implicar i prendre el seu torn de paraula en l'oferta turística del país.

Informa: Rosa Alberch
Imatges: Vicente Bellot

 

 

Comparteix:

34.204.193.85