ATV En Directe

Obrir en una altra finestra

CANAL WEB

Obrir en una altra finestra

Un estudi diagnostica els punts forts i febles del sector comercial del país

www.andorradifusio.ad

Andorra vol redirigir el sector comercial millorant-ne l'estratègia i la qualitat dels productes que s'ofereixen. Per aquest motiu s'ha elaborat un Pla estratègic de turisme de compres que analitza quins són els punts forts i els punts febles del comerç.

En els darrers anys s´han perdut 2.000 llocs de treball en el sector comercial i les xifres d´excursionistes que triaven Andorra com a destinació per fer compres han passat de 6 milions el 2004 a 5 milions l'any passat. Amb l´objectiu de reposicionar el sector comercial, millorant-ne les prestacions, s'ha desenvolupat un pla estratègic per aplicar una sèrie d´accions a mitjà i llarg termini. El ministre de Turisme i Comerç Francesc Camp n'ha valorat els resultats destacant que "ens posicionem molt bé pel que fa a preus però no n'hi ha prou. Si volem competir a nivell internacional ho hem de fer per l'excel·lència que vol dir qualitat de servei, oferta variada de productes i un entorn de dinamització cultural i esportiva que fa que el comerç sigui atractiu."

En l´estudi s´han analitzat el 82% dels comerços del Principat. Per fer-ho s'ha comptat amb 85 clients repartits per tot el territori que, d'incògnit, s'han encarregat d'avaluar la qualitat de l'atenció rebuda en més de 1.000 establiments. La resposnable del estudi i directora d'Intueri Consulting, Maria Segarra ha constatat en el treball de camp que "hi ha empreses que s'estan prenent aquest tema com una prioritat i per tant ofereixen una formació interna."

Entre els punts febles s'ha detectat que cal la professionalització del personal i la millora de l'atenció al client per aconseguir-ne la fidelització. L'informe també accentua la necessitat de millorar els aparadors, la comunicació de les botigues i incorporar més zones de lleure i d'oci pels compradors. Entre els punts forts destaca la gran varietat de botigues, la seva proximitat, la gran quantitat de dies d'obertura i el fet que Andorra encara s'associï a destinació de compres.

Informa: Hèctor Romance Imatge: Cristina Jubete

Comparteix:

3.235.11.178