Així es va crear la marca Grandvalira fa 14 anys

www.andorradifusio.ad

Grandvalira es va constituir el 2003 amb la unió de les dues estacions més grans del Principat, Pas de la Casa-Grau-Roig i Soldeu-el Tarter. La nova estació es presentava al mercat amb una superfície esquiable de 2.000 hectàrees, 200 quilòmetres de pistes i la capacitat per transportar 90.000 esquiadors a l'hora.

El domini comptava aleshores amb 63 remuntadors, 108 pistes i 900 canons. Per a la seva gestió es va crear NEVASA, la societat Neus del Valira SA, participada a parts iguals per Saetde, amb les famílies Viladomat, Albareda i el comú d'Encamp com accionistes i Ensisa, formada per Crèdit Andorra i el comú de Canillo.

Catorze anys després, Grandvalira és una marca de referència de l'esquí al Pirineu. Durant aquest temps, el domini ha invertit més de 100 milions d'euros per ampliar els quilòmetres esquiables a 210 i el nombre de pistes, que actualment són 128, i disposar de més capacitat, 10.000 esquiadors més a l'hora que en l'inici. La temporada passada l'estació va tancar amb 1,7 milions de dies d'esquí venuts i es va situar entre les 15 estacions més visitades del món.

Informa: Ana Alamán
Locució: Yasmina Canedo

Comparteix:

Lluís Cartes: "Explico les meves 'pataletes' jugant més amb la sàtira" Mor als 99 anys Maria Escrihuela, la primera veu de Radio Andorra