La majora de queixes a l'oficina d'Atenció al Consumidor estan relacionades amb allotjaments turístics

www.andorradifusio.ad

L'oficina d'Atenció al Consumidor va atendre el 2020 més de vuit centes consultes, sobretot, referents a allotjaments turístics. Aquest dilluns s'ha celebrat el Dia mundial dels drets del consumidor.

L'oficina d'Atenció al Consumidor va tramitar l'any passat 824 consultes, una xifra lleugerament inferior a la del 2019, quan en van ser 848. Destaquen les relacionades amb allotjaments turístics, 120, seguides pel transport, 78, vehicles, 76, i habitatge, 74. El motiu principal de les queixes es haver rebut un servei deficient. Per aquest concepte es van tramitar 227 reclamacions. La pandèmia ha provocat anul·lacions de serveis. Això comportarà canvis en els contractes, com ara incloure clàusules que prevegin aquesta possibilitat.

Una de les funcions del servei és conscienciar tant els consumidors com els servidors dels seus drets i també de les seves obligacions.

La mediació és l'eina que més s'aplica per resoldre conflictes, però això no impedeix que pugui estar acompanyada d'un expedient sancionador si es detecten irregularitats greus. L'any passat se'n van obrir 17 per diverses causes. La majoria de les reclamacions tramitades pel departament, 505, eren de residents. A molta distància se situen les de visitants espanyols, 273, i francesos, 22.

Informa: Joan A. Sarmiento

Comparteix:

Salut preveu aturar la vacunació dimecres fins a l'arribada de noves dosis La policia deté un home acusat d'intentar escanyar la parella i un altre per agredir la companya amb cops a la cara