Turisme i empresaris comparteixen diagnòstic pel Pas: cal diversificar l'oferta comercial

www.andorradifusio.ad

El Pas de la Casa ha de diversificar l'oferta comercial. Així ho creu el Govern, que aquesta setmana s´ha reunit amb empresaris de la vila encampadana, però també de la resta del país per analitzar la qüestió. Tot i que la proposta de fer del Pas una zona outlet encara no està descartada, els recels que suscita obliguen el ministre de Turisme a proposar alternatives.

El ministre de Turisme s'ha reunit aquesta setmana amb empresaris del Pas de la Casa i de la resta del país per analitzar la situació a la vila encampadana. Segons ha explicat Francesc Camp a la comissió d'Economia, el diagnòstic és compartit: cal diversificar l'oferta comercial. "Falta un tipus d'oferta comercial que hi havia fa 20 o 30 anys al Pas de la Casa. Cada vegada se centra més en una oferta de dia, centrada en el tabac, alcohol i producte d'alimentació. Tot el tipus d'oferta com la moda, els accessoris i l'electrònica va minvant. Evidentment, l'oferta porta un tipus de client, amb menys poder adquisitiu...", explica el ministre de Turisme.

Amb la proposta de zona outlet qüestionada, Camp apunta la necessitat d'analitzar què falla a l'hora d'atreure altres negocis cap al Pas. "Operadors importants que tenen botigues a Andorra la Vella i Escaldes, i altres llocs d'Andorra, i que no les tenen al Pas de la Casa. Aquests operadors de moment no hi són i hem de veure per què. El que hem de fer és que hi vagin", insisteix.

Un dels objectius que Turisme es fixa per enguany és recuperar els 80.000 excursionistes francesos que s'han perdut el desembre passat.

Informa: Andrés González-Nandín
Imatges: Anna Ginestà

Comparteix:

El director de Medi Ambient de la Comissió Europea aposta per l'economia circular per a Andorra El Govern convoca els sindicats dimarts per discutir els serveis mínims durant la vaga