Descens de turistes d'un 1,3% a la campanya d'hivern

www.andorradifusio.ad

Descens de turistes a la campanya d'hivern. Exactament d'un 1,3%. Una dada que no compleix els objectius d'Andorra Turisme, que malgrat tot indica que des del 2012 s'ha anat seguint una tendència a l'alça. Entre els reptes de futur, créixer a la primavera i l'estiu, on hi ha un marge més ampli. Ho han explicat al balanç de la temporada.

S'havia marcat l'objectiu d'incrementar en més d'un 2% però ha tocat anunciar un descens. De l'1,3%. Baixen els turistes que arriben des d'Espanya i l'augment dels francesos no ho acaba de compensar. En el costat positiu, un increment dels excursionistes, els que fan estada d'un dia, que deixa un saldo positiu en el nombre total de visitants. 40.000 més. Tammateix, Andorra Turisme no amaga que l'objectiu és atreure visitants que pernoctin. S'ha parlat del condicionant d'un mal hivern pel que fa al temps i en línies generals no se'n fa una lectura catastòfica. "No és un senyal d'alarma ni molt menys. Si haguéssim baixat un 7% o 8% pot ser una situació dramàtica, d'acord, però estem parlant d'una baixada que pot tenir una part d'explicació per l'efecte meteorològic. A més, des del 2012 hem estat creixent, hem crescut un 36% de pernoctacions", destaca el director d'Andorra Turisme, Betim Budzaku.

Es considera que el marge de creixement més ampli pot arribar a la primavera i l'estiu, i se segueix treballant a diversificar i desestacionalitzar l'oferta. La ministra de Turisme ha anunciat que el Big Data serà clau per definir perfils de visitants i estratègies futures i que s'està treballant amb Actua Tech en aquest aspecte. També s'ha arribat a un acord amb Visa per poder tenir dades sobre la despesa dels visitants a través de les targetes de crèdit. "Treurem la despesa mitjana de cada persona que entra a Andorra i per nacionalitat sabrem quina nacionalitat consumeix més o què és el que més li agrada (a cadascuna)", avança la ministra de Turisme, Verònica Canals.

Aquest matí també s'ha presentat la campanya de comunicació de les rebaixes, que arrenquen la setmana vinent. Més de 75.000 euros d'inversió en la promoció a Espanya, França i també a Andorra en unes accions que van arrencar dilluns i s'allargaran fins el dia 26.

Informa: David Domingo
Imatges: Anna Ginestà

Comparteix:

El Jambo repeteix l'autocinema aquest dijous amb "Bohemian Rhapsody" La Massana aporta 1,4 milions a EMAP per a inversions per a la temporada que ve