Les finals de la Copa del Món, una inversió per a la promoció turística

www.andorradifusio.ad

El ministre de Turisme en funcions, Jordi Torres, ha parlat dels estudis de càrrega als Matins de la Nacional, que ha ofert un programa especial de les finals de la Copa del Món. Un esdeveniment que, segons Torres, és una inversió per a la promoció turística a llarg termini. Ha destacat que tot i tenir ocupacions que freguen el 100% no serà un dels caps de setmana amb més facturació. 

Ho avançaven els hotelers i aquest dilluns ho confirmava el ministre Torres, l'ocupació per a les finals de la Copa del Món no deixarà grans ingressos, però sí que és una inversió per a la promoció turística a mitjà i llarg termini. Els mitjans especialitzats fa dies que parlen d'Andorra i aquests dies els sectors de Soldeu i el Tarter de Grandvalira Resorts seran el focus mediàtic de l'esquí gràcies a una inversió que s'ha fet de 4 milions d'euros. Torres ha explicat que el retorn "d'un esdeveniment com aquest el tindràs durant les properes temporades d'hivern".

El ministre ha destacat també que l'import que es destina a les finals de la Copa del Món "és considerable, però al final la repercussió que ens genera en l'àmbit mundial penso que és essencial".

Torres ha dit que esdeveniments com aquest són un gran valor per al departament, però que no estan directament lligats a la capacitat de facturació. Tanmateix, ha remarcat que darrerament han aconseguit avenços amb l'augment dels preus mitjans. "Hi ha un topall que no podem passar-lo perquè al final sinó la qualitat del producte que oferiríem no seria bona i aquest és el repte d'aquí en endavant", conclou Torres. 

Més enllà, ha recordat que serà crucial l'estudi de càrrega turística per millorar i ajustar la relació entre la quantitat i la qualitat de turisme.

Informa: Rosa Alberch 
Imatges: Marta Paixà

Comparteix:

La pandèmia ha permès tenir més educació emocional i tecnologia a les escoles Es restaura una indulgència del bisbe Caixal de Cal Gastó