No poder anar de vacances per les dificultats econòmiques 

www.andorradifusio.ad

L'encariment de la vida està impactant de ple en les previsions de fer vacances. Andorra Recerca més Innovació ja ho avançava en l'últim Observatori, indicant que un quart de la població no es pot permetre marxar de casa almenys una setmana a l'any. Un impacte que han notat les agències de viatges que, tot i fer un bon balanç de les reserves, han perdut una part de la clientela i veuen com molts clients opten per destinacions més econòmiques. 

Hem sortit al carrer i la majoria dels entrevistats no es plantegen viatjar o bé opten per opcions properes i familiars a causa de la complexa situació econòmica actual. Per exemple, una mare amb un fill a càrrec descarta totalment marxar de casa perquè no pot assumir més despeses. Una opinió que comparteix una altra dona que fa molts anys que no se'n va de vacances per aquest context i, sobretot, s'ha accentuat des que s'ha quedat viuda. 

Unes complicacions que impacten de ple en l'activitat de les agències de viatges. Noten que hi ha hagut un impacte important de les conseqüències derivades de les dificultats econòmiques i aquí també hi podem incloure el problema de l'habitatge. 

La portaveu de l'Associació d'Agències de viatge, Maica Terrones, assegura que han perdut el perfil de clients "que normalment sempre comprava unes petites vacances sobretot amb destinació de platja o feien alguna sortida de curta estada".

La gent amb una mica més d'estabilitat econòmica que sol viatjar sí que s'ho planteja, però amb molta més prudència. "Han reduït el nombre de dies de vacances, una destinació una mica més propera i el que sí que hem notat és que la gent ha avançat molt la contractació de les seves vacances", destaca Terrones.

Segons Terrones, els clients s'anticipen per dos motius: aprofitar descomptes i pagar de forma fraccionada. Afegeix que el 2023 es van disparar els preus per viatjar, que es mantenen per enguany i tot i perdre part de la clientela, el sector està satisfet amb el volum de reserves. I és que de tots aquests impactes, se n'escapa el col·lectiu amb un alt poder adquisitiu que continua viatjant. El Japó i el sud-est asiàtic són les destinacions llunyanes preferides.

Informa: Laura Cugat

Imatges: Anna Romagosa 

Comparteix:

El registre de bretxa salarial fa tard Grandvalira inverteix un milió per a l'estiu