La nova campanya per incentivar l'ús del català vol implicar també les empreses

www.andorradifusio.ad

La nova campanya per promoure l'ús del català després de les darreres dades d'ús vol incidir en tots els sectors i també vol fer partícip l'empresariat d'una forma més activa. La campanya neix amb ambició i es difondrà  a través de vídeos a les xarxes socials i als cinemes, díptics i cartells.

Arran de la davallada de l'ús del català en determinats sectors, s'ha presentat la campanya "Aquí, en català! Atreveix-t'hi" per fer conèixer els serveis per promocionar l'ús de la llengua. El projecte, ha explicat la ministra Sílvia Riva, es divideix en dos àmbits.

D'una banda s'adreça "a tothom, treballadors, usuaris de serveis, atenció al públic i sectors com magatzems, transports i locals d'oci nocturn, que és on més èmfasi volem posar". De l'altra, afegeix, la novetat és la voluntat d'assolir més proactivitat i implicar els empresaris "perquè puguin detectar, i millor que ningú ho faran ells, quines són les necessitats del seu sector, les paraules clau, els àmbits en els que ells voldrien que el treballador pogués ser més format".

Alguns serveis són cursos presencials gratuïts i per a empreses, voluntariats i centres d'autoaprenentatge. Jecom Disseny ha dissenyat la iniciativa amb un cost d'uns 23.0000 euros.

A banda de díptics i cartells, es difondran vídeos a les xarxes i als cinemes al febrer, quan hi ha vacances de Carnaval, i al març.

Marta Pujol, cap de Política Lingüística, pensa que "la publicitat als cinemes pot funcionar molt bé perquè arriba a tot el públic de les sales" .

Malgrat les tasques d'inspecció que s'han dut a terme per no complir la normativa de l'ús del català, sobretot en la restauració, no s'han imposat sancions.

Informa: Laura Cugat
Imatge: Txema Galilea

Comparteix:

Alerta i tirs preventius d'allau pel risc elevat Uns 1.300 alumnes participen al Dictat Nacional