L'oficina de l'habitatge ha atès més de 40 consultes durant el gener, la majoria sobre la reducció del lloguer

www.andorradifusio.ad

L'oficina de l'habitatge ha atès 44 consultes al gener, la majoria d'arrendataris. Des que es va obrir el servei el 25 de febrer de l'any passat, se n'han rebut 488. S'espera que la tendència enguany sigui similar a la del 2020.

La majoria de consultes a l'oficina de l'habitatge han estat relacionades amb la reducció del preu del lloguer del 10% a través de la llei òmnibus, a més, d'altres ajuts que es poden sol·licitar per fer-hi front.

Les preguntes més freqüents per part dels llogaters s'emmarquen en les pròrrogues dels contractes, ja que la llei de mesures urgents defineix que tots els que s'acabin aquest 2021 i estiguin al corrent de pagament hi tenen dret.

Pel que fa als propietaris, destaquen les demandes d'informació per conèixer el procediment per recuperar l'habitatge per a ús propi o d'algun familiar.

Des que es va obrir el servei, les consultes sobre la documentació a presentar per acollir-se als ajuts representen el 29% del total, seguides d'aquelles sobre la pròrroga del contracte amb un 12% i del preavís del llogater a l'arrendador amb un 7,5%.

També hi ha hagut consultes relacionades amb el consum, segons ha explicat el responsable de l'oficina de l'habitatge, Xavier Marchante.

Durant el confinament es van atendre unes 70 consultes relacionades amb els acomiadaments i un 10% estaven lligades amb les suspensions temporals del contracte o la reducció de la jornada laboral.

Amb aquest escenari, Marchante preveu que la tendència de les demandes d'informació segueixi la mateixa línia que el 2020. Així, s'ha tancat gener amb 25 consultes d'arrendataris, 11 de propietaris i 8 per part d'altres usuaris. La majoria s'ha seguit fent per telèfon.

Informa: Judith Sáez
Imatges: Albert Refart

Comparteix:

Nerea Aixàs presenta una nova exposició a la Galeria Art al Set Els negocis que depenen de l'hostaleria i la restauració pateixen un greu impacte arran de la Covid-19