Turisme vol tornar a superar el milió de visitants i augmentar els dies d'estada aquest estiu

www.andorradifusio.ad

Tornar a superar el milió de visitants. Aquest és el repte del ministeri de Turisme i Andorra Turisme per aquest estiu. L'objectiu és incrementar les pernoctacions i les despeses dels turistes.

Arribar al 1.043.000 visitants i augmentar un 2% el nombre de turistes a l'estiu. Aquesta és la fita del sector turístic. Després d'un creixement constant els darrers anys, el ministre de Turisme ha assegurat que ara cal incrementar les pernoctacions i la facturació. El 2017 els turistes es van estar el país entre 2 i 3 dies, sumant més de 2.700.000 pernoctacions.

El ministre de Turisme, Francesc Camp, admet que "costarà créixer en nombre total perquè venim de molts anys de creixement". El xifra "entre un 6 i un 8% de mitjana els darrers sis anys a l'estiu". Ara l'objectiu és el 2,4% "i que l'estada mitjana s'allargui una mica". Vol créixer "un 6% en pernoctacions" i "l'estratègia de comunicació va justament enfocada en intentar que la gent es quedi més a Andorra".

Per aconseguir-ho, Andorra Turisme impulsa la campanya "Inspira. Andorra, viu la teva pròpia història". Una campanya de comunicació de més de 2 milions d'euros per arribar a 10 països. La majoria a Europa, però també a la Xina. El gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, apunta que "parlem de Centreeuropa, on la muntanya sense neu és més coneguda perquè s'aprecien molt les avantatges d'unes vacances a la muntanya". Espera "que l'estada sigui més llarga i es trobi un punt diferenciador".

Budzaku ha remarcat la importància de les crítiques dels visitants d'Andorra o qualsevol destí a la xarxa. I és que un de cada tres clients segueix els consells d'altres usuaris.

L'anunci complet de la campanya d'estiu 2018:



Informa: Marc Guadilla
Imatge: Vicente Bellot

Comparteix:

El Govern descarta un aeroport a Andorra i aposta per impulsar el de la Seu L'aposta d'Ordino-Arcalís per allargar la temporada supera les expectatives