La Unió Hotelera considera que cal recuperar-se de l'impacte de la pandèmia abans de pensar en l'arribada de grans cadenes

www.andorradifusio.ad

Recuperar-se del fort impacte de la pandèmia abans de pensar en l'arribada de grans cadenes. Aquesta és la visió de la Unió Hotelera, a diferència del que opina Andorra Turisme, que en torba a faltar al país i defensa la reconversió dels establiments familiars. Tot i això, la patronal hotelera no tanca la porta de cara al futur i opinen que seria una alternativa interessant per fer créixer el país, això sí, un cop s'assoleixi una certa estabilitat.

Cada vegada més, grans cadenes hoteleres es fixen en Andorra per ser-hi presents, una estratègia que des d'Andorra Turisme consideren que s'ha de potenciar i que implicaria que empreses familiars es reconvertissin per tenir més sortida.

Tenint en compte la manca de personal que pateix el sector des de fa temps i el fort sotrac que ha provocat la crisi sanitària, la Unió Hotelera veu factible aquesta estratègia en un futur, però no amb l'escenari actual.

"A 10 o 15 anys vista pot ser un objectiu, però ara no tindria sentit", ha remarcat el director de l'entitat, Jordi Pujol, tot assenyalant que "estem sortint d'una pandèmia". En aquest sentit, pensa que "hem d'anar pas a pas" i pel que fa a l'actualitat "donar el servei amb els hotels que tenim". 

Andorra Turisme també reclama potenciar la qualitat del servei, fet que es pot aconseguir, per exemple, incentivant el personal amb els salaris.

Pujol està d'acord que sempre s'ha de buscar el nivell òptim a l'hora de treballar, però insisteix en el fet que l'exigència s'ha d'adequar a les circumstàncies del moment i que ara mateix l'objectiu és buscar estabilitat. 

Informa: Laura Cugat
Imatges: Andreij Cristancho-Desirée Sala-Pere Besolí 

Comparteix:

Bona afluència de visitants als eixos comercials amb motiu del pont del Pilar L'afició anglesa omple carrers i terrasses d'Andorra la Vella en la prèvia del partit contra la selecció nacional